اعمال فیلترهای پیشرفته با ابزار Advanced filter اکسل

اعمال فیلترهای پیشرفته با ابزار Advanced filter اکسل

در این مطلب از آموزش اکسل با ابزار Advanced Filter اکسل و کارکرد اون آشنا خواهیم شد. به طور کلی یکی از قابلیت های بسیار مفیدی که در اکسل وجود داره امکان فیلتر کردن داده‌ها هست. در حالت عادی برای فیلتر کردن جداول میتونیم از تب Home و گزینه Sort & Filter استفاده کنیم. این ابزار برای اعمال فیلترهای روتین و عادی به خوبی جواب میده. اما گاهی وقتا پیش میاد که میخوایم فیلترهای خیلی پیچیده ای رو برای جدول خودمون اعمال کنیم. در این مواقع دیگه گزینه Sort & Filter جوابگو نیست و باید از گزینه Advanced Filter استفاده کنیم.

مخصوص کاربران سایت
دسترسی کامل به این بخش برای کاربران سایت امکان پذیر میباشد. در صورتي که عضو سايت هستيد می توانید وارد شوید. در غیر اینصورت می توانید ثبت نام نمائید.
دانلود فایل مثال:
مخصوص کاربران ویژه سایت
کاربر گرامی دسترسی کامل به مطالب مربوط به این بخش با اشتراک در بخش کاربران ویژه امکانپذیر میباشد. لطفا برای اشتراک در بخش کاربران ویژه از بخش عضویت ویژه استفاده نمایید
تمرین:
مخصوص کاربران ویژه سایت
کاربر گرامی دسترسی کامل به مطالب مربوط به این بخش با اشتراک در بخش کاربران ویژه امکانپذیر میباشد. لطفا برای اشتراک در بخش کاربران ویژه از بخش عضویت ویژه استفاده نمایید

35 Comments on “اعمال فیلترهای پیشرفته با ابزار Advanced filter اکسل”

  1. marziye

    سلام
    مهندس مثل همیشه best بود این بخش از آموزشتون فقط یه چیزی یه مشکل تایپی تو وارد کردن داده ها هست که تو مثال گفتید 6 ولی با 4 جل کردید گفتم بگم شاید خواستید اصلاحش کنید
    سپاس

  2. RezaFallahi

    سلام
    دو سوال رو درباره فیلتر کردن در قالب یک فایل اکسل ( برای بهتر مشخص شدن سوال) از قسمت “تماس” براتون ارسال کردم اگه امکان داره اون رو بررسی کنید.
    برای اشتراک در بخش کاربران ویژه باید چیکار کرد آخه توی بخش تماس که چنین امکانی وجود نداره !

    1. یاسین اسماعیل پور

      سلام رضا جان. جواب سوالاتت رو در ایمیلت دادم. امکان اشتراک ویژه هم بزودی فعال خواهد شد اگر کاربر سایت هستی وقتی فعال بشه از طریق ایمیل بهت اطلاع رسانی خواهد شد.

  3. tahery123

    سلام مهندس
    خداقوت؛
    یکی از کاربردهای advanced filter برای جستجوی متن در table :
    برای این کار می بایست ستونی جهت ایجاد شرط جستجو با استفاده از تابع (…….. isnumber(search= که نتیجه آن true or false است به جدول اضافه شود. در مرحله بعد می بایست جدولی برای قسمت criteria range مشخص گردد( جدولی شامل یک ستون و دو ردیف که نام ستون در این جدول می بایست هم نام با ستون شرط در جدول list range باشد. همچنین در ردیف جدول criteria range کلمه true نوشته شود ). اکنون با انجام فیلتر ، تمامی ردیف هایی از ستون شرط که نتیجه آن true باشد ، فیلتر می گردد.

    عذر خواهی می کنم که جسارت کردم مهندس جان .این عملکرد در برنامه هایی که درست می کنم خیلی بهم کمک کرده خواستم آموزششو به زبون شیوای خودتون تو سایتتون بذارید. شاید به درد کاربر هاتونم بخوره.

  4. fazli

    سلام مهندس خیلی سایتت معرکه هست
    دمممممممممممممممممت همیشه گرررررررررررررم

  5. سيدكاظم موسوي

    سلام
    جناب مهندس اسناعيل پور
    ابتدا تشكر بي انتهاي خود را بدليل اين اشتراك گذاري دانش تان از من بپذيريد
    به جرات ميگم كه يكي از بهترين سايت هاي دراين حوزه ميباشد .اما چند سوال :
    هميشه دنبال روشي بودم كه بتوان نمودارهاي مختلف منتج از يك جدول را به ازاي يكي از ايتم ها سورت و نمايش داد . بدون اينكه نياز به سورت كردن خود جدول داده ها باشد ( يعني در خود نمودار امكان اين كار باشد ).
    – و ديگر اينكه روشي براي نشان دادن رتبه داده هاي يك جدول ( البته نام داده نشان داده شود ولي بصورت سورت شده و هم چنين نشان دادن تغييرات رتبه در دوره هاي متفاوت با عدد و نشان مناسب )

    ممنون

    1. یاسین اسماعیل پور

      سلام دوست عزیز
      سپاس از لطفتون. برای سوال اولتون تاجایی که من میدونم بدون فرمول نویسی در یه جدول کمکی دیگه امکان پذیر نیست.
      برای سوال دومتون هم از فرمول rank میتونید استقاده کنید

  6. عادل

    سلام
    ی سوال داشتم .اگه بخواهیم چنتا ستون و سطر را به جای یه ستون انتخاب کنیم برای ثابت شدن چکار باید کرد؟

  7. مرتضی

    با سلام
    در صورتی که در هر سلول از اعداد و اسامی مشترک استفاده میکنیم چطور باید این کار را بکنیم مثلا سلول a1 قرار است از بین اسامی (علی واحمد و حسن و حسین و محمد) که ثابت هستند یکی از اسامی در هر سلول ستون قرار بگیرد چطور باید این کار انجام شود
    با تشکر

  8. پاسخ

    ابتدا اسامی را که میخواهید با درگ کردن انتخاب کنید بعد ctrl+f3 را میزنیم در صفحه باز شده new و بهد در قسمت name یک نام را انتخاب می کنیم و بعد ok
    حالا ان قسمت از فایل اکسل که میخواهیم از اسامی استفاده کنیم درگ میکنیم و بعد از سربرگ data گزینه validation را انتخاب میکنیم در settings ,allow و گزینه list را انتخاب میکنیم در فیلد sours کلید f3 را فشار میدهیم و نامی را قبلا انتخاب کردیم تایید میکنیم ok را میزنیم حالا در کنار هر سلول یک علامت مانند فیلتر می اید که فقط میتوانیم از اسامی که قبلا تعریف کردیم انتخاب کنیم
    و اگر اسم دیگری تایپ کنیم علامت خطا می آید البته اگر اسمی غیر از لیست موجود copy , past کنیم پیغام خطا نمیدهد
    امیدوارم تونسته باشم منظورم رو خدمت دوستان رسونده باشم
    با تشکر
    mortezamoh.qn2005@gmail.com

  9. حامدمحمدی

    با سلام
    جناب مهندس اسماعیلی هر بار که آمدم در سایت عضو بشوم خطا می دهد بفرمائید چه کنم.

  10. ابراهیم

    با سلام
    خسته نباشی جناب اقای مهندس اسماعیل پور
    من در اکسل تو یک ستون تاریخ ها رو نوشتم . مثال 94/08/1 حالا می خواهم پشت 1 صفر اضافه بشود . سال 94 و 95 و 92 متفاوت هستن
    الان می خواهم بشه
    92/01/01
    94/08/01
    ممنون کمکم کنید

    1. انجام ماکرونویسی اکسل در اینجا

      سلام ، آقا ابراهیم – انجام این کار ، چندان ساده نیست ، بایستی به فرمول نویسی یا ماکرونویسی آشنایی و تاحدی تسلط داشته باشید ، که شایدم داشته باشید . برای این کار ، ابتدا روز ، ماه و سال بایستی از هم تفکیک و سپس با فرمت جدید دلخواه شما ، دوباره بهم بپیوندند . برای تشخیص محل ممیز در تاریخ ، از تابع FIND میتوانید استفاده کنید . برای تفکیک روز ، ماه و سال از تابع MID کمک بگیرید . برای تشخیص تک رقمی یا دو رقمی بودن روز و ماه و یا ارقام سال ، از تابع LEN بایستی استفاده کنید . برای افزودن صفر به اعداد تک رقمی و یا پیوستن اعداد بهم و تشکیل تاریخ از تابع CONCATENATE و یا علامت & میتوانید استفاده کنید . با ماکرونویسی و نوشتن یک تابع همه این کارها را باهم و خیلی را حت تر میتوانیم انجام دهیم . موفق باشید – خانیکی
      0919-302-6452

  11. یسنا

    با سلام
    من یه جدول با 2000 رکورد و 20 فیلد دارم که در بعضی خانه ها عدد 1 دارم و بقیه خانه ها خالیست میخواهم در بقیه خانه ها عدد 2 وارد کنم ایا فرمول یا روشی برای این کار وجود دارد یا باید دستی وارد شود. سپاسگزارم

  12. اینجا را کلیک کن

    سلام ، یسنای عزیز
    البته که راه ساده ای وجود داره!!
    خانه های مورد نظر را انتخاب کنید ، با فشردن کلید Ctrl+F و انتخاب برگه Replace تمامی خانه های خالی را با عدد 2 جایگزین نمایید !!
    به همین راحتی !!
    موفق باشید – خانیکی
    0919-302-6452

  13. rest

    مهندس خدا قوت،
    این فیلترای پیشرفته حالت دائمی دارن واسه خروجی دادن؟
    ینی با تغییر داده ها در list range خروجی فیلتر هم تغییر میکنه؟

  14. pantea

    سلام و خسته نباشید
    واقعا از زحمت های شما و اطلاعاتی که توی سایتتون گذاشتین تشکر میکنم. واقعا برای من مفید بودن . من میخواستم کلاس اکسل پیشرفته برم، اما الان دیگخ واقعا نیازی به کلاس ندارم. خیلی ممنونم.
    یه سوال دارم . من گزینه advanced filter رو چط.ر فعال کنم؟!؟! گزینه اش رو ندارم اصلا

  15. بیژن طهماسبی

    باسلام خدمت همگی.من دوتا فایل اکسل رو گذاشتم زیر هم و یک ستونش کردم بعد از دابلیکیت استفاده کردم که موارد مشابه رو مشخص کنه برام تا غیر مشابه ها که مغایرت من هستن معلوم بشه منتها برای همه ستون این فرمول انجام نمیشه مثلا بعضی هاشون رو رنگی میکنه ولی بععضی هاشونو نه!بنظر شما چکار کنم چون چندین بار ولیو هم کردم ولی نمیدونم فرمتشونه باهم نمیخونه یا چیز دیگه ایه؟ لطفا راهنماییم کنید ممنونم چون فایله خیلی زیاده

  16. محمدحسین

    با سلام
    یه سوالی برام پیش اومده
    یه لیست قیمت دارم و یه سری فعالیت که برای انجامش از لیست مصالح و قیمتشون استفاده میشه
    چطور میتونیم کاری کنیم که در صورت انتخاب مصالح از لیست کشویی قیمتشونو بنویسه…تعداد مصالح هم زیاد هست
    ممنون میشم کمکم کنید

  17. سهیلا

    سلام جناب مهندس
    اگه بخوام چند داده رو به یه سلول بدیم و برای هر کدوم یه عملیاتی رو تو ستون های دیگه تعریف کنیم حالا هر بار بخواهیم یکی از اون داده های ستون اولمون رو انتخاب کنیم و بقیه عملیات مربوط به اون داده بیاند چکار کنم؟ ممنون میشم جواب بدید

    1. یاسین اسماعیل پور

      سلام سهیلا جان
      راستش منظورت از چند داده رو به یک سلول بدیم متوجه نشدم. هر سلول یک داده میتونه بگیره دیگه

  18. سهیل

    سلام مهندس
    میخواستم بدونم اگه ما به جای یک شیت چند شیت داشته باشیم بعد بخوایم فیلتر رو در تمام ورک بوک اعمال کنیم ونتیجه رو به ما نشون بده روی همون شیت یا یک شیت جدا.چی کار باید کنیم؟؟؟؟

  19. محمد

    سلام.ی سوال داشتم.میخام توی تعداد زیادی سلول که اگر هرسلول شامل عدد۹۱یا۹۳هستند رو تا ۸شماره بعد از اون ۹۱و۹۳وخود این دوتا عدد هم بیان توی سلول بغلی بشینه.میشه همچین چیزی؟اگه میشه جواب بدین لطفا.ممنون

  20. farid rajabi

    با سلام و احترام
    ببخشید مشکلی در خصوص قطع ارتباط دیتا بیس اس کیو ال با گزارش pivot table پیش می آید
    لطفا راهنمایی بفرمایید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *